تصمیمگیری چند شاخصه
احسان واعظی؛ مهدی معمارپور؛ محمد خلیل زاده
چکیده
شرکتهای مشاوره مدیریت نمونهای از سازمانهای متمرکز بر دانش هستند که مشکلات هر یک از مشتریان خود را بر اساس نیازی که دارند، حل میکنند. از آنجا که این مشتریان دارای حرفه، موقعیت و مسائل مختلف هستند و از طرفی الگوی موثری نیز برای مدیریت، انتقال و جمعآوری دانش در اینگونه شرکتها ارائه نشده است، بنابراین ضرورت برای ارزیابی و انتخاب ...
بیشتر
شرکتهای مشاوره مدیریت نمونهای از سازمانهای متمرکز بر دانش هستند که مشکلات هر یک از مشتریان خود را بر اساس نیازی که دارند، حل میکنند. از آنجا که این مشتریان دارای حرفه، موقعیت و مسائل مختلف هستند و از طرفی الگوی موثری نیز برای مدیریت، انتقال و جمعآوری دانش در اینگونه شرکتها ارائه نشده است، بنابراین ضرورت برای ارزیابی و انتخاب بهترین شرکت در میان این شرکتها احساس میشود. هدف از این مطالعه تلفیق تئوری با عمل و بحث در مورد ارزیابی و انتخاب شرکت برتر در میان شرکتهای مشاوره مدیریت برای استقرار مدیریت دانش در صنعت بانکداری است. بدین منظور، با استفاده از فنون تصمیمگیری چندمعیاره ترکیبی، به ارزیابی و انتخاب شرکت مشاور برتر در پروژه استقرار مدیریت دانش در بانک شهر پرداخته شده است. بر این اساس، ابتدا با بکارگیری روش ANP فازی به اولویتبندی معیارهای تصمیمگیری جهت انتخاب شرکت برتر مشاور در پروژه استقرار مدیریت دانش پرداخته شده و سپس با استفاده از تکنیک مالتیمورای فازی به اولویتبندی و انتخاب شرکت برتر در میان 4 شرکت منتخب، در پروژه استقرار مدیریت دانش در بانک شهر پرداخته شده است. نتایج نشان داد، شرکت مشاوران توسعه آینده شرکت برتر در حوزه استقرار مدیریت دانش در بانک شهر میباشد